Best Green Innovation Award 2018
Marin Teknikk AS was yesterday given the Best Green Innovation Award 2018, at the Industry Design Conference (IDC/18) at Giske, Norway. The prize is given related to the work done with design MT2007 "Yara Birkeland", the worlds first autonomous commercial cargo vessel. Yara will be the owner and operator of the ship.From the jury: "The winner is doing a paradigm shift. The future autonomos ships will move goods from trailers to ship, which will lead to more robust transport systems." CEO Svein Rune Gjerde is very exited to receive the prize. "This clearly shows that the work we are doing makes a footprint in the whole industry. We are very happy about the prize, and will continue our effort in making specialized vessel design through innovation. We are also greatful for the design & engineering assignment Yara gave us for more than a year ago. The ship will be delivered from Vard Brevik Q1 2020."
19.10.2018 07:32
 
Ultra Deep Solutions sets off with several MT-Designs
One of the world's leading offshore diving company, Ultra Deep Solutions in Singapore, sets off with several new builds with design from Marin Teknikk.The MT6024 DSCV Picasso is now ready to set off to UAE Middle East for Subsea Diving campain. The MT6024 DSCV Lichtenstein will stay working in South East Asia until December 2018, where the latest newbuild MT6023 DSCV Van Gogh will take over her work schedule.  This followed by the MT6023 DSCV Andy Warhol, scheduled to be delivered in Q4 2018. Marin Teknikk is very proud to see our designs completed and ready to perform advanced offshore operations for UDS and their professional clients. Bon voyage.
25.09.2018 09:05
 
Meet Marin Teknikk AS at Russia Seafood Expo 2018
Marin Teknikk AS will participate at the Russia Seafood Expo in St. Petersburg, Russia. The exhibition will take place from 13. - 15. September 2018.Please visit our stand situated in the Norwegian Pavilion in Hall G. Exhibition opening hours: Thursday: 10.00 - 18.00 Friday: 10.00 - 18.00 Saturday: 10.00 - 16.00 Contact:Sales Director Richard K. GjerdePhone: +47 90 20 80 14E-mail: rkg@marinteknikk.no
27.08.2018 13:38
 
MT2007 Yara Birkeland
We proudly present the Fully Electric and Autonomous Container Feeder MT2007 Yara Birkeland. She will be built by Vard Brevik and is planned to be delivered to Yara in early 2020.The exterior Design is developed in close cooperation with Yara and together with MT's excellent hull lines she will represent a Zero Emission vessel with a minimized Environmental footprint. The MT2007 Yara Birkeland will be a part of a sophisticated autonomous logistic chain developed by Yara, and will move transport from road to sea by removing/replacing up to 40 000 truck trips from the local roads between Brevik and Larvik. Equipped with world class equipment from Kongsberg she is planned to operate fully autonomous by 2022. Main dimensions: LOA approx. 80mBreadth: 14,8mSWL: 6,2m Energy Storage: approx. 7000 kWhCapacity: Up to 120 TEU MT is exited to further cooperate with world class Norwegian suppliers and yard to finalize and deliver this pioneering piece of technology to Yara. For further details please feel free to contact us.
16.08.2018 09:40

PLEASE SIGN UP FOR OUR NEWSLETTER

SEARCH FOR NEWS

articles/20170928_yara_birkeland/img_4292_2.jpg

MT2007 Yara Birkeland - modelltest ved Sintef Ocean

I dag startet testingen av verdens første autonome containerskip ved Sintef Ocean i Trondheim. Marin Teknikk har designet fartøyet i samarbeid med Yara og Kongsberg, og har sammen med Sintef Ocean bygget en modell som nå blir testet i havbassenget deres i Trondheim.

Yara Birkeland blir i full størrelse 80 meter lang, 15 meter bred og har plass til 120 standard 20-fots containere (TEU).

Containerskipet vil med full last stikke fem meter dypt, men bare tre meter i ballast. Normal hastighet, som også er bestemmende for skrogform, vil være seks knop, mens totalfart er 13 knop.

Yara og Kongsberg planlegger prøvedrift fra andre halvår 2018 med et lite mannskap, plassert i en containerbasert og modulær enhet som kan løftes av. I 2019 begynner tester med fjernkontroll før skipet i 2020 skal kunne seile fullstendig autonomt mellom havnene i Porsgrunn, Brevik og Larvik.


F.v. Prosjektleder Jarl Åge Vågsholm, Salgsdirektør Richard K. Gjerde og CEO Svein Rune Gjerde, alle Marin Teknikk AS.

Administrerende direktør Svein Rune Gjerde var svært fornøyd med testingen av modellen.
- Det er fantastisk interessant å være med på dette. Det er starten på en revolusjon, sa han.

Olje- og energiminister Terje Søviknes annonserte under offisiellmodelltesting i Trondheim i dag at Enova går inn med 133 millioner kroner til prosjektet.

- Envoa-støtten viser at vi lever opp til vår ambisjoner i havstrategien. Vi klarer ikke en omstilling uten å tenke på bunnlinjen. Det er en styrke å kunne kombinere private og statlige midler, sa Søviknes.


F.v. CEO Marin Teknikk AS Svein Rune Gjerde, Konsernsjef Yara Svein Tore Holsether, Olje og Energiminister Terje Søviknes.

Administrerende direktør Vegar Johansen sa at modelltesten i Havbassenget er historisk.

- Dette vi er vitne til her nå vil gå inn i historiebøkene. Norge leder an både på autonome og nullutslippsfartøy. Her har vi begge deler, sa han.

Sintef Ocean har kjørt et modelltestprogram sammen med Marin Teknikk for å finne fart og ytelse. Nå skal den over i slepetanken og testes i flere typer bølger.


MT2007 Yara Birkeland


MARIN TEKNIKK AS - Industrivegen 21, NO-6080
Gurskoy, Norway
- Tel: +47 70 08 34 00 -
E-mail:  

Powered by Osberget CMS.