MT6027 Maersk Inventor - nominated for OSJ Award
For the third year in a row, a Maersk Supply Service vessel is nominated for Offshore Support Journal’s Vessel of the Year Award. MT6027 Maersk Inventor is the third vessel delivered (of four) of the Stingray Subsea Support Vessel series. She is a newbuild subsea construction vessel designed as a flexible, stable and reliable platform to carry out a wide range of operations, in challenging offshore environments. If you would like to vote for this vessel as Vessel of the Year, please do so by clicking HERE.  The announcement of the Award will take place in London, 6-7 February 2019.
17.01.2019 12:03
 
Ny pris til førerløst skip med sunnmørsdesign
Yara Birkeland vant Næringslivets Klimapris under Zerokonferansen. Kronprins Haakon er imponert over det som om få år blir det første førerløse conteinerskipet på vannet.Kongsberg og Yara fikk onsdag prisen for prosjektet med det skipet Yara Birkeland som blir verdens første utslippsfrie og selvkjørende containerskip. Skipet er designet av Marin Teknikk i Herøy og skal bygges ved Brevik-verftet til Vard i Telemark. Torsdag tok kronprins Haakon seg tid til å besøke Yaras stand under konferansen som arrangeres ved Skur 13 i Oslo. – Det var veldig spennende å høre mer om prosjektet. Jeg har jo hørt om det i flere år. Det er veldig bra at noen går foran, og lager et transportfartøy som både er fullt batteridrevet, og autonomt samtidig. Dette er et ambisiøst prosjekt som det blir spennende å følge videre, sa kronprinsen ifølge en pressemelding. Kongsberg-gruppen leverer det meste av teknologi om bord til skipet som fra 2020 skal erstatte 40.000 lastebilturer årlig mellom gjødselfabrikken til Yara og havnene i Brevik og Larvik.Næringslivets klimapris deles ut for femte gang i år og er et samarbeid mellom NHO, NTNU og ZERO. Kilde: www.smp.no
08.11.2018 13:29
 
Best Green Innovation Award 2018
Marin Teknikk AS was yesterday given the Best Green Innovation Award 2018, at the Industry Design Conference (IDC/18) at Giske, Norway. The prize is given related to the work done with design MT2007 "Yara Birkeland", the worlds first autonomous commercial cargo vessel. Yara will be the owner and operator of the ship.From the jury: "The winner is doing a paradigm shift. The future autonomos ships will move goods from trailers to ship, which will lead to more robust transport systems." CEO Svein Rune Gjerde is very exited to receive the prize. "This clearly shows that the work we are doing makes a footprint in the whole industry. We are very happy about the prize, and will continue our effort in making specialized vessel design through innovation. We are also greatful for the design & engineering assignment Yara gave us for more than a year ago. The ship will be delivered from Vard Brevik Q1 2020."
19.10.2018 07:32
 
Ultra Deep Solutions sets off with several MT-Designs
One of the world's leading offshore diving company, Ultra Deep Solutions in Singapore, sets off with several new builds with design from Marin Teknikk.The MT6024 DSCV Picasso is now ready to set off to UAE Middle East for Subsea Diving campain. The MT6024 DSCV Lichtenstein will stay working in South East Asia until December 2018, where the latest newbuild MT6023 DSCV Van Gogh will take over her work schedule.  This followed by the MT6023 DSCV Andy Warhol, scheduled to be delivered in Q4 2018. Marin Teknikk is very proud to see our designs completed and ready to perform advanced offshore operations for UDS and their professional clients. Bon voyage.
25.09.2018 09:05

PLEASE SIGN UP FOR OUR NEWSLETTER

SEARCH FOR NEWS

articles/20171218_ervik_havfiske/2017-11-02_froyanes__amp__vestkapp_ships_final_logo.jpg

Marin Teknikk sikrer nye kontrakter på linebåter

Marin Teknikk har inngått kontrakter med Frøyanes AS for levering av design- og engineering for to nye linebåter.

Båtene vil ha en lengde på 50 meter og en bredde på 12,5 meter. Begge båtene skal drive fiske i norske farvann men er og designet med høg isklasse for å kunne operere også i arktiske farvann. Fartøyene har fått design benevnelsen MT1111.

Fartøyene bygges med konvensjonell fremdrift og har innredning for 18 personer. De er designet i hht rederiets ønsker og vil bli utrustet med autoline linesystem og automatisk line-hale system, fabrikk til prossesering av fisk og god fryselager kapasitet. Det blir flere leverandører fra Norge som for nytte godt av kontraktene med utstyrs leveranser til disse fartøyene.

Rederiet har inngåt kontrakt med Tersan Shipyard i Tyrkia om bygging av fartøyene. Det første fartøyet skal leveres i desember 2019 og det andre fartøyet i februar 2020.

Marin Teknikk har designet en rekke båter for Ervik Havfiske, som nylig også feiret 30-års jubileum. MT gruppen er svært takknemlig for den tilliten som igjen er vist gjennom disse kontraktene. Dette er båt nummer ni og ti som Stig Ervik og Kjell Magne Ervik kontraherer med MT-Design.

Salgsdirektør Richard Gjerde påpeker at dette er en svært gledelig kontrakt i et krevende marked. «Vi har jobbet tett med Ervik i en årrekke og føler at dette er en annerkjennelse av arbeidet vårt med å tegne trygge, funksjonelle, miljøvennlige og kosteffektive båter spessial tilpassa til Ervik konsernet.» Det er også veldig spennende for Marin Teknikk å samarbeide så tett med Ervik Havfiske, et rederi som er aktive og verds ledende innenfor linefiske på flere havområder.

For ytterligere informasjon:

Salgsdirektør Richard Gjerde, tlf. 90 20 80 14, e-mail: rkg@marinteknikk.no og
Salgsingeniør Thomas Edvard Gjerde tlf. 95 78 03 86, e-mail: teg@marinteknikk.no

---------------------

ENGLISH:

Marin Teknikk secures contracts for new Longliner vessels

Marin Teknikk enter into contracts with Frøyanes AS for delivery of Design- & Engineering packages for two new Longliner vessels. 

The vessels will have a length of 50 meters and a beam of 12,5 meters. Both vessels will be fishing in Norwegian waters and are especially designed with higher ice-class with ability to operate worldwide including arctic and Antarctic regions. The design name is MT1111.

The vessels will be built with conventional propulsion and comfortably accommodation for 18 persons. The vessels are designed according to Owners requirements and will be equipped with Mustad Magpacker autoline system and a special designed automatic line hauling system. The fish will be processed in a fish processing factory for HG and frozen in vertical plate freezers and tunnel freezer, and a large cargo hold.

The Ship-Owner has signed contract with Tersan Shipyard in Turkey for building the vessels. The first is scheduled for delivery in December 2019 and the second in February 2020.
Marin Teknikk has designed a number of vessels for Ervik, who also celebrated it’s 30 years anniversary. The MT group is very grateful for the trust shown in these contracts. These vessels represent vessels number nine and ten that Owners that Stig Ervik and Kjell Magne Ervik builds with MT-Design.

Sales Director Richard Gjerde points out that this is a very pleasant contract in a demanding market. «We have worked closely with the Ervik Group for many years and we see this contract as an acceptance of the work we have done providing safe, functional, environmentfriendly and costeffective fishing vessels tailormade for Ervik’s various requirements, depending on where they are operating».

"We have been working close to Ervik in a number of years and feel that we have developed very good relationship, and vessels with functional solutions which have been especially fitted to the different needs within the Ervik group of companies. It’s very exiting for Marin Teknikk’s designers and engineers to work so closely with a Ship-Owner which is so dedicated to the fishing, and exploiting the resursses in a viable and eco friendly way, as Ervik Havfiske Group is doing", says Thomas Edvard Gjerde.

For further information, please contact:

Sales Director Richard K. Gjerde, phone: +47 90 20 80 14, e-mail: rkg@marinteknikk.no and
Sales Engineer Thomas Edvard Gjerde tlf. 95 78 03 86, e-mail: teg@marinteknikk.no



MARIN TEKNIKK AS - Industrivegen 21, NO-6080
Gurskoy, Norway
- Tel: +47 70 08 34 00 -
E-mail:  

Powered by Osberget CMS.